zaterdag 26 mei 2012

Nogmaals genieten van de grutto's

Gisteren ben ik met nog twee fotografen de polder ingegaan om grutto's op de plaat te krijgen. We hadden een prachtige avond met veel zon. De grutto's vlogen af en aan zodat we goed aan de slag konden. Een verslagje.

"pronken"

Soms moet je geduld hebben om af te wijken van de traditionele foto. Deze keer hoefde ik niet lang te wachten en liet deze vogel zich duidelijk op een andere manier zien. Zo had ik deze foto nog niet. Die zit dus.

Voor de zon
Deze foto heb ik als silhouet genomen. Op deze manier lijkt het een zwart-wit foto maar de grashalmen laten het anders zien. Ik moest er wel plat voor op het asfalt gaan liggen met naast me het langskomende verkeer. Je moet er wat voor over hebben. :-)

"Ik ga"
Eén van de fotografen liep wat vooruit waardoor de grutto er vandoor ging. Voor mij een goed moment. Ook nu kon ik afwijken van de traditionele foto.


Bij ondergaande zon
Een gangbare foto maar bij de ondergaande zon kreeg deze vogel een mooie oranje kleur. De sluitertijd werd iets langer omdat ik niet te veel met ISO wilde werken. De grashalmen en kleuren maken het plaatje compleet. Bewust heb ik deze keer het onderwerp in het midden gehouden omdat ik de halmen erop wilde hebben.

Alle foto's zijn genomen met een Canon 450D met een Sigma 150 - 500 telelens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten