vrijdag 1 juni 2012

Specht

Deze keer heb ik ik ook weer wat geleerd: ga in een enthousiaste bui niet te dicht op het onderwerp staan. Ik wist een spechtennest te vinden en wilde daar een mooie close up ;-) van nemen. Alvorens nauwkeurig ingesteld (8 meter afstand) en wachten op het goede moment. Om me heen vlogen twee spechten heen en weer maar namen het risico niet om te voeren. Deze foto kon ik nemen op een moment dat de vogel boven me ging zitten. En dat gebeurt ook niet vaak. De specht die de jongen voert aan de zijkant van de boom lukte me niet. Achteraf gezien misschien toch te dichtbij gestaan. Toch was ik blij met het onderstaande resultaat.

De specht laat zich niet makkelijk fotograferen


1 opmerking:

  1. Hallo Wim,
    de specht heeft ontmoet je mooi als je ooit schrijf een enorme opstand als de volwassenen om te dicht bij de grot .. omdat je geen geduld en een goede schuilplaats ... ;-) nodig hebben)
    Groeten Frank

    Hallo Wim,
    den Specht hast du schön getroffen, wie Du schon schreibst die Alttiere machen ein riesigen Aufstand wenn man zu nahe an die Höhle kommt..da braucht man Gedult und ein gutes Versteck ...;-))
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen