dinsdag 22 mei 2012

Deze week heb ik vakantie en naar mijn idee was het te lang geleden dat ik met de camera op pad was geweest. Vandaag heb ik daar verandering in gebracht. Van een natuurfotograaf de tip gekregen waar veel grutto´s zaten, uiteindelijk is het een andere lokatie geworden. De tomtom stuurde mij het drijfzand op en dat vond ik niet zo´n goed plan. In de polder bij Nieuw-Lekkerland en Streefkerk vlogen grutto's af en aan en heb ik geweldig genoten.

Grutto in vlucht
Omdat ze continu langs mij vlogen en over mij heen, heb ik eerst daar een paar shots van genomen. Ik heb gewerkt met 1/1000. Mijn ervaring is dat een langere sluitertijd weinig scherpe foto's als deze oplevert. Bij bewolkt weer wordt het dan ook niets.

Make up
Blijkbaar ziet een natuurfotograaf er toegankelijk uit ;-). Ik wordt vaak aangesproken door mensen die op dat moment ook van de natuur genieten. Leuk om een praatje te maken, tegelijkertijd zie je ook wel wat momenten aan je neus voorbij gaan. Bovenstaande foto had ik er toch mooi bij.

Hollandse plaat

Ik kon de grutto's goed benaderen. Bij deze stond ik op een meter of zes afstand. Ik probeer vaak van het moment te genieten en ook af te wijken van de traditionele platen. Toch kon ik deze niet nalaten.

Poseren
Bovenstaande foto heb ik genomen van ongeveer 5 meter afstand. De mooie vogel en de ronding van het hek maakte het voor mij boeiend.

De foto hier onder wil ik graag verbeteren. Het zou mooier geweest zijn om dit van kortere afstand vast te leggen. Maar op deze manier houd je je idealen en ging ik ook met een tevreden gevoel naar huis.

Landing

1 opmerking:

  1. Hé, toch naar de grutto's geweest!
    Mooie composities Wim, kan ik iets van leren.
    Vooral de voorlaatste foto vind ik erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen