vrijdag 17 februari 2012

Reiger blijft de moeite waard

De vorst is verdwenen en de Alblasserwaard geeft weer een nieuw aanblik. Op deze bewolkte dag kwam de zon er even bij en dat kon ik goed gebruiken. De onderstaande foto's zijn genomen met een Canon 450D met Sigma 150 - 500 mm telelens.

Tussen het ijs op zoek naar voedsel
Vanuit de auto kon ik mijn gang gaan, de Reiger had me niet in de gaten. Zelfs voor deze Reiger is het uitglijden geblazen. De week er voor is de molentocht gereden, daar deed me deze foto aan denken. ;-)

Molentocht
Onderstaande close up was een wens van me. Vandaag is het gelukt.


Een Stekelbaarsje smaakt altijd
Onderstaand de Grote Zilverreiger.  De zon kwam door en dat kon ik goed gebruiken. In eerste instantie vloog hij weg en dat kwam wel goed uit. Ik wilde graag deze vogel vliegend fotograferen. Toen hij weer even rustte kon ik nog een plaat maken.

Grote Zilverreiger in vlucht


Grote Zilverreiger stopt er even mee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten