zaterdag 4 februari 2017

De ijsvogel in de Biesbosch

De Biesbosch ligt letterlijk voor mij als ik 's morgens uit het raam kijk. Als ik er een kanotocht maak dan zie ik tegenwoordig meer ijsvogels dan reigers. In een flits zie ik ze voorbij komen. Tot voor kort had ik vaak een vage streep als resultaat of op verre afstand. Gelukkig heb ik deze keer meer het geluk aan mijn kant. 



Stapje voor stapje lukte het me om deze prachtige vogel steeds beter op de plaat te krijgen. Hieronder een weergave. Het was een druilerige dag. Ik heb met een wat hogere ISO-waarde gewerkt. (640) 


Op zo'n 10 meter van mij vandaan ging deze prachtige vogel zitten om vervolgens op zoek te gaan naar een maaltijd. De foto's zijn genomen met een Canon 7D en de "witte" 400mm lens.




De auto was in dit geval mijn schuilhut. Liever was ik dichterbij gekomen maar dan moest ik parkeren in een zompig gedeelte. Dat risico heb ik maar niet genomen. ;-) 

Hieronder een actiefoto. Helaas niet helemaal scherp. Het moment was er niet minder om. 












2 opmerkingen: